Albumok

Nevelés az élet szolgálata kiadványok:

1. kötet: Az érzelmi intelligencia fejlesztése

Felnőttkor, csecsemő- és kisgyermekkor

“Joseph Kentenich pedagógiai rendszere -amelyre kiadvány- és előadássorozatunk épül- prófétikus mű, mert messze megelőzve korát olyan irányt mutat, amelyet a modern neveléstudomány, a fejlődéslélektan vagy az agykutatás teljes mértékben alátámaszt. Egyszersmind zseniálisan egyszerű is, mert olyan szemléletmódot nyújt, aminek segítségével szülőként, nagyszülőként és pedagógusként is hatékony megoldást találhatunk mindennapi nevelési/önnevelési problémáinkra. (…)”

ár: 1 300 Ft
DVD albumaink számozása a könyvek jelölésének megfelelően van kialakítva.
Az kiadványok ára 2 500 Ft/album

1.

1/a.

Akarom a jót és teszem a rosszat” – Miért van ez így?
( Az „egész”-séges ember nevelése – a sorozat bevezető előadása)

Mit kezdhetünk az öröklött adottságokkal?
Miért nem működik, pedig százszor is elmondjuk?
Mekkora az IQ szerepe az életben való boldogulásban?
Hogyan fejleszthető az érzelmi intelligencia?
Jobb agyféltekénk speciális funkciói

1/b.

A felnőtt kor szakaszainak életfeladatai – krízisek és lehetőségek

Tényleg a húszéveseké a világ?
A felnőtt lét 9 stációja – esélyek és tipikus veszélyek
Beteljesülés, vagy leépülés?
„Istenköszöntésre kísérnek a fények” (Liszt: Les Preludes – Sinkovits I.)

1/c.

A kisgyermekkor életfeladatai

Hogyan alakul ki a személyközpontú világkép egy fogyasztói társadalomban?
Az önbizalom kialakulásának feltételei
A kényeztetésről és a hisztiről
Milyen alapok hiányoznak a gyanakvó és panaszkodó emberekben?
Gyermeki és gyerekes felnőttkori vonások

2.

2/a.

A kisiskolás kor életfeladatai

Kinyílik a világ – Segítsük, vagy csak hagyjuk?

Van „kisiskolás” felnőtt is?

Az értékelés – nagyhatalom

2/b.

Apának lenni nagy lehetőség, szent feladat

Mi a tét?

Légy azzá, ami vagy!

A nemi identitás kialakulása

Amikor hiányzik, vagy torz az apakép

2/c.

A döntésképesség fejlesztése

Már a szülők is döntésképtelenek?

Fejleszthető-e a döntésképesség?

Alapok, amelyek már gyermekkorban lerakhatók

3.

3/a.

Serdül a kölök! (A serdülőkor életszakaszai 1.)

Osztottak még nekünk lapot? Vagy most már mindegy?
A serdülőkor életfeladatai, tipikus lehetőségei és nehézségei
Túlélés vagy új születés?

3/b.

A (le)építő kritika

Miért fáj, ha kritizálnkak?
Hogyan tegyük elviselhetővé, sőt, építővé?
Technikák, törvényszerűségek
Mit tegyünk, mit ne?
A zene automatikus hatása
A művészet (zene) szerepe a nevelésben

Zene és tanulás
Áttételes hatások a nevelésben, az ismeretszerzésben
„A zene … pedagógiai jelentőségét nem lehet eltúlozni (Németh László)

3/c.

A bűvös motiváció (szülők, tanárok, vezetők álma: a motivált ember)

Hogyan működik? Miért nem?
A Külső motiváció
Belső motiváció
Segítő és gátló tényezők – a munkahelyen, az iskolában és otthon

4.

4/a.

Királyi Én születik – nagykamaszok és ifjak

Elengedni – de éppen most?!
(M)ilyen a kamaszunk?
Nevelői feladatunk: “nyitott tenyérrel szeretni ” – Hogyan?
Mennyire és miben támogassuk?
Hogyan válnak az értékek belsővé?
Tipikus veszélyek – amikor megreked a fejlődés
Meddig tart a serdülés?

4/b.

A harag kezelése

Érted haragszom!
A harag kezelése: tanulható, tanítható!
Praktikus fogások, edzési terv a harag kezeléséhez – saját magunknak és továbbadásra.
4/c.

„Férfinak és nőnek teremtette…”

Uniszex? Fából vaskarika?
Egy nyelvet beszélünk?
Más az agyunk is?
„Egymás kedvéért születtünk” (M. Aurelius)

5.

5/ab.

Fegyelmezés és tekintély

Az engedelmesség még nem fegyelmezettség!
A fegyelem tanítása a szabadságkorlátozás, de nem a szabadság megszűnése.
És ha a nevelő fegyelmezetlen?
Mi a legerősebb fegyelmező tényező?
Mikor, mennyit, hogyan?
Nincs vezetés tekintély nélkül?
A ,,Nevelt nevelő” eszköztára
A személyiségünk magvában erő van! Éljünk vele!
A leghatékonyabb eszközök, tényezők
Ki lehet hiteles tekintélyszemély?
Ellenőrzés, vagy bizalom?

5/c.

Bízz benne(m)! Mire képes a bizalom a nevelésben és a vezetésben?

Lehetséges bizalommal vezetni manapság?
Mit jelent a bizalompedagógia a gyakorlatban, az egyes életkorokban és vezetőként? (Kisgyermekek, kisiskolások, serdülők – munkatársak)

8.

8/a.

„Kapcsolódásra vagyunk teremtve!”

Kötődéspedagógia / 1.

Mi a társas intelligencia?

Hogyan „kapunk el” egy érzést?

A tükörneuronok – még a szándékot is megfejtik?

Miért nem segít mindenki azonnal?

Az empátia segítő és gátló tényezői

Miért vagyunk on-line bátrabbak, mint szemtől szembe?

„Te” vagy „Az” – Kinek, minek nézzük egymást?

Fontos vagy nekem! – Az építő kapcsolatok jelentősége

„Kapcsolódásra vagyunk teremtve!”

8/b.

Kötődéspedagógia / 2.

Hogyan formálják a szülők gyermekeik agyát?

Gyógyító és mérgező kapcsolatok

Az öröm-képesség

Ami igazán számít: a kapcsolatok tápértéke

8/c.

Szexuális nevelés

A szexuális nevelés – Mikor? Mennyit? Mi tartozik ide?

Kapcsolatunk a testünkkel (ruházkodás, szemérem, szexualitás, testkép)

Vonzalom, intimitás – ki a vonzó?

Erotikus kötődés

A házassági szövetségkapcsolat ( erotikus-szellemi-testi-isteni kötődés)